divendres, 8 de febrer del 2008

TdE020. Una cantiga d'amic

Fa anys vaig apuntar aquesta cantiga de la poesia galaicoportuguesa en una llibreta personal. Ara la vull recuperar perquè em salve de la desesperança. El temps esculpeix la nostàlgia i suscita un cor dins la roca. Ai flores, ai flores do verde pinho, se sabedes novas do meu amigo! Ai Deus, e u é? Ai flores, ai flores do verde ramo, se sabedes novas do meu amado! Ai Deus, e u é? Se sabedes novas do meu amigo, aquel que mentiu do que pós comigo! Ai Deus, e u é? Se sabedes novas do meu amado, aquel que mentiu do que mi á jurado! Ai Deus, e u é? -Vos me preguntades polo voss' amigo, e eu ben vos digo que é san' e vivo. Ai Deus, e u é? Vos me preguntades polo voss' amado, e eu ben vos digo que é viv' e sano. Ai Deus, e u é? E eu ben vos digo que san' e vivo e seerá vosc' ant' o prazo saído. Ai Deus, e u é? E eu ben vos digo que é viv' e sano e seerá vosc' ant' o prazo passado. Ai Deus, e u é? (D. Dinis, CV 171, CBN 533)

Total de visualitzacions de pàgina: