dimarts, 14 d’octubre del 2008

TdE062. Salvador Espriu i la Terra d'Enlloc

En la recerca d'aquest matí m'ha reaparegut la nota que vaig prendre fa anys sobre Espriu i la Terra d'Enlloc. Dilluns, 2 de juliol de 2001. Ahir, fent una recerca sobre la Terra d'Enlloc, em vaig adonar que l'arrel d'aquesta imatge està en un poema de Salvador Espriu [Les hores (1952)], en memòria de B. Rosselló-Pòrcel (5-I-1938):
SAGITARI Ahir passà, vetlla estremida, i torna avui l'arquer tot nu, amb l'arc i l'alba. --Que fredament t'allunyo per la terra d'enlloc, on pot només seguir-te la teva solitud sense paraules! Fum o dolor? El meu agut somriure traspassa l'altivesa del teu càntic. Et perds, germà difícil de la rosa i el foc, per la secreta llei del camí que uneix l'arrel amb l'ala. Ja el cor i els ulls no saben qui fores tu.
Continua sorprenent-me encara avui aquest enigmàtic sintagma "vetlla estremida", que no sé si m'agrada. Perduts i fugaços. Només som això: éssers perduts i fugaços.

Total de visualitzacions de pàgina: